Kérdezz-felelek

Sziasztok!

Íme néhány kérdés és válasz a kezdetektől, ahogy ígértem :) Picit átláthatóbbá tettem a kérdéseket, amelyeket egy kivételével a ma kapott levélből másoltam át, az író szíves engedelmével. Holnap felkerül a negyedik rész is, már készen van. :) 

Miért a JJ nevet választottad?
-          Lényegében évek óta mozgok a blogok világában, és sokfajta véleménnyel találkoztam már az írói neveket illetően. Én nem akartam túllihegni ezt, így a kedvenc női karakterem nevére esett a választásom. Valójában nincs nagy oka. A történelem során sok ember sokféle írói álnevet használt, én egy már létező karakter nevét választottam :)





Láttam, hogy több sorozatot is kedvelsz, miért pont a Gyilkos elmékkel kezdtél foglalkozni? 
-         Valóban több (4) sorozatot nézek, és a teljes képhez hozzátartozik az is, hogy már a nyár folyamán kacérkodtam egy másik sorozat alapján íródó sztorival. Szerettem volna valami újjal foglalkozni, valami mással, de mégis a jól ismert word-blog-emberek vonalon maradva. Ez a sorozat a Vámpírnaplók volt, de végül lebeszéltem magamat. A Gyilkos elmékbe viszont azonnal „beleszerettem”. Évek óta ismertem a sorozatot, persze nagyon felületesen, hiszen több csatornán is vetítették/vetítik, pár részt láttam is, de valahogy elmentem mellette eddig. Pár hónapja kezdtem el az elejétől nézni és pár hét leforgása alatt eljutottam a kilencedik évadig. Így kezdődött…


Kedvenc karaktered a sorozatban? Volt már Hotch, Reid sztori is, ezek szerint döntetlen?
-         (Gonoszka ne figyelj bizonyos részekre :D ) Ez egy nehéz kérdés számomra. Reid. Hotch. JJ. Köztük mozgok, de ha kettéveszem, hogy kedvenc női, akkor JJ, kedvenc férfi pedig… eh, nem tudom. Nagyon szeretem Hotchner egységvezető karakterét, valahogy könnyedén megláttam benne azokat a vonásokat, amikkel szimpatizálni lehet, ezért is lett ő az első sztori főszereplője. De ugyanakkor ott van Spencer Reid, akit amúgy a kedvenc színészem formál meg. Alapjáraton oda vagyok ( ezt ne ilyen kattant „tinirajongásnak” vegyétek ) Matthewért, egyszerűen remek színésznek tartom, az mellett, hogy fantasztikus ember. (Tessék utánanézni, máris megértitek miért írtam ezt :) ) Na, de térjünk vissza! Spenc karaktere valami fenomenális. Szerintem ő a legszerethetőbb karakter az egész sorozatban, vicces szitukba keveredik, kétbalkezes, és hát igen, női szemmel nézve jóképű. Nem egy macho, mint Derek :D de mégis helyes.



Hogyan alakult ki a Szeress ahogy tudsz?
-         Tudnotok kell, hogy a bloggal (is) kapcsolatban nagyon sokszor kikérem az egyik kedves barátnőm véleményét. Neki meséltem először Henley karakterének az alapjairól, valamint az egész sztori ötletről, ami akkor még egy halvány gondolat volt csak csupán. Valahogy aztán elkezdődött testet ölteni a karakter, alap sztori. Ami eszembe jutott leírtam, hátha kell majd alapon, így lett egy háborús övezet az íróasztalom. Mindenütt cetlik voltak :D mert persze én minden gondolatot külön papirosra írtam. Nem mintha nem lenne egy erre használatos füzetem…


Hogyan döntöd el, hogy melyik emlékezetes gyilkosságot vagy ügyet választod ki?
-         Rengeteg remek része van a sorozatnak, egy igazán gazdag repertoárhoz van szerencsém tehát. Véletlenszerűen választom ki a részeket, talán annyira ügyeltem eddig, hogy legyen benne tudományos rész, mint például a harmadik rész alapjául szolgáló eset, ahol Spencer a genetikusával konzultál. Nem mondhatom, hogy a kedvenc részeimet dolgozom fel, mert bár mint ahogy mondtam sok remek rész van még mindig a legkedvencebb epizódom az első évadzáró ( Kirakós játék) és a második éa. kezdője ( Kirakós játék 2) . Azt hiszem inkább a egy-egy jelenet fog meg, amit viszont akarok látni a történetemben is.


Milyen blogokat olvasol? Ha olvasol egyáltalán :D
-         Szeretek blogokat olvasni, viszont nem sokat találtam, ami nekem való. Mármint szívesen olvasnék Gyilkos elmék alapút is, de… Jaj erről jut eszembe! Találtam egy szerelem profilja című blogot, itt és most, egyszer, s mindenkorra szeretném tisztázni, hogy én nem onnan vettem el a címet. Tekintve, hogy idén februárban találtam rá esélytelen is lett volna. Úgy gondolom, hogy az országban nem én voltam az egyetlen aki kisakkozta ezt a címet :) számomra logikus a szerelem és a profil egy mondatban :D a kicsi kis fejemből pattant ki, az pedig, hogy ez másnak is eszébe jutott nem az én dolgom.
 Most, konkrétan vasárnap kezdtem el Merci blogját olvasni ( öh, remélem nem baj, hogy leírtam Merci), ami TVD/TO alapú, és mivel imádom azt a sorozatot belevettem magam.
Volt egy történet, ami nekem nagyon-nagyon tetszett, de címet/szerzőt nem árulnék el nyilvánosan, mert a nyugalom megzavarására alkalmas lehet a történet besorolása/figyelmeztetése/alapja. :D
F1 alappal rendelkező blog, amit tényleg, minden részre kiterjedve olvastam, azok Móni és Fanni blogjaik voltak, azért múlt időben, mert mindegyikőjük jó ideje szünetelteti az írást :)
Annyival egészíteném ki, hogy van egy két blog, amit 'figyelemmel' kísérek, de mivel nem az összes részt olvastam, így nem mondhatom, hogy rendszeres visszatérő vagyok :) 



Az oldal kinézete nagyon megfogott. Szeretem ezt a fajta letisztult stílus. Hogy csináltad?
-         Az elmúlt hat hétben egy jó adagnyi CSS kód ismeretre tettem szert. Ismeret nélkül nem szabad nekiállni, több ezer soros kódokról beszélünk, amivel azért nem egyszerű bánni. Ez a kinézet is  csak egy sablon, amelyet letöltöttem egy oldalról, majd fel a blogger oldalamra, és a kódban megváltoztattam jó pár dolgot. :) Tehát a kinézet nagy része nem a szokásos beállítások alapján született meg, hanem a kódban való átírásokkal. CSS és HTML kódokkal igyekszem egyedivé tenni a blogot, de mivel sok azonos alapú kód van, ez nem mindig lehetséges teljesen. 




Nem akarok pofátlan lenni, de esetleg tudnál segíteni? Saját blogot szeretnék indítani, és mivel nagyon szeretem a stílusodat, szerintem remekül is csinálod, kérhetnék pár tanácsot?
-         Köszönöm szépen. :) Ha tudok, nagyon szívesen segítek mindenkinek. Tanácsot tudok adni, valamint véleményt, de megmondani, hogy mi a jó és rossz, az nem az én tisztem eldönteni.  Mármint nekem is vannak hibáim, rossz megfogalmazásaim, stb :) Bloggerrel kapcsolatba is fordulhattok hozzám, négy év alatt egészen jól kitapasztaltam az oldalt. De ha CSS, HTML dolgokat is akarsz adhatok pár oldal linket, illetve, hogy én hogy csináltam, de felelősséget nem vállalok. Csak és kizárólag olyan információt adok tovább, amit én kipróbáltam, akadálytalanul működött nálam, tehát ha valami mégsem jól sül el… nos, az egyéni felelősség már. :) De nem kell megijedni, egy darab biztonsági mentést kell készíteni mielőtt bárminek is nekiáll az ember, így ha valami fatális hibát is vét, csak pár kattintás és helyrehozható. Egy szó, mint száz az Oldalinfo modulban ott a mail címem, kérés, kérdés esetén nyugodtan írjatok rám, ha tudok, segítek. :)



Mi késztetett arra, hogy hobbiból ilyen történetet írj? *
-         Az írás, olvasás és ezek szeretete mindig is szerepet játszott az életemben, a kezdet erre vezethető vissza. A GYE, pedig egy nagyon új, nagyon csábító alternatíva volt számomra, gyakorlatilag az első résztől kezdve tudtam, hogy ez a világ legjobb sorozata… :) adott volt tehát egy jó alap, egy új kihívás. Egy sorozatnál mindig van, aki azt mondja: ja ez tök könnyű, mert csak kiveszed a részeket és összerakod. Nos, azért nem :D nálam legalábbis nem. Sok utánajárást igényel, az előkészületek szinte időigényesebbek, mint a rész megalkotása. Nem olya könnyű egy már megszokott, megismert szereplő karakteréhez hű maradni, és Gyilkos elmék óriási sikere erre is épül. A hitelességről nem is beszélve. A részek nélkül nem állnának meg CM történetként a blogon szereplő oldalak.


Hogyan jöttél arra rá, hogy neked ehhez igen is remek érzéked van, illetve ki bíztatott arra, hogy belevágj a blogolásba és ezzel a mi életünket is színesebbé tedd?
-          Mikor évekkel ezelőtt elkezdtem papírra vetni a gondolataimat egyáltalán nem állt szándékomban nyilvánosság elé tárni. De megmutattam az egyik barátnőmnek, és ő azt mondta igen is tegyem fel, mert jó, tetszik neki, és másnak is fog. Visszanézve sokat fejlődött az „írói énem”, kellett idő és rutin, mire kialakultak a dolgok, de alapjában véve valahogy így kezdődött anno… :D A Szerelem profilja viszont a tökéletességet jelenti számomra, abban az értelemben, hogy mostanra nagyjából teljesen megtaláltam a „hangomat” még ha tudom is, hogy vannak hibák.

Hogyan tudod összeegyeztetni a munkád, a magánéleted és a blogokat?
-         Nehezen. Főleg most, hogy munkahelyet váltottam, de talán lassacskán kialakul az új rutin.  Elengedhetetlen az olvasóim türelme, és megértése. Nyilván én vállaltam fel, hogy beiktatom a sűrű mindennapjaimba a történeteket, és felelősséget is vállalok értük, de én is csak ember vagyok, virtuális világon kívüli élettel. :) Ha a fontossági sorrend úgy kívánja háttérbe kell, hogy szorítsam, még ha ez rosszul is hangzik, de igyekszem mindig megtalálni a helyes egyensúlyt. Ez nem azt jelenti, hogy feladom, csupán megtanultam, hogy ha akarjuk, ha nem igen is áll előttünk egy sorrend. De ugye, mindig szoktam jelezni, kábé mindenről a blogon, nem kell tartani hírzárlattól tehát :)

Nem akarsz könyvet írni?
-         Nem, egyáltalán nem :) Attól nagyon-nagyon messze vagyok :) A mai világban nem annyira nehéz kiadatni egy könyvet, az már más kérdés, hogy az adott kiadó mennyire ügyel a minőségre. Sajnos találkoztam már több negatív példával is. 




* A bejegyzés 2015.03.28-án frissült.

Köszönöm a kérdéseket, és hogy elolvastátok a válaszaimat. Ha kedvet kaptatok, írjatok nyugodtan a Profile of the Love oldalra felkerült dolgokkal kapcsolatban. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

11. – A köd egyre feljebb szállt – Évadzáró epizód

Mi amore

5. – Világok